Vlastníte nehnuteľnosť? Na podanie daňového priznania z nehnuteľnosti máte posledných pár dní!

Vlastníte nehnuteľnosť? Na podanie daňového priznania z nehnuteľnosti máte posledných pár dní!

Ste vlastníkom nehnuteľnosti? V tom prípade by ste mali zbystriť pozornosť. Daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti je potrebné podať najneskôr do 1. februára, nakoľko 31. január 2021 pripadá na nedeľu. Inak by bolo potrebné podať daňové priznanie k poslednému dňu v mesiaci január. Daň z nehnuteľnosti sa platí v aktuálnom kalendárnom roku, teda platiť budete daň za kalendárny rok 2021.

 

Kedy vzniká povinnosť platiť daň z nehnuteľnosti?

Daň musí platiť daňovník, ktorý od 2. januára 2020 do 1. januára 2021 bol alebo je vlastníkom, nájomcom, správcom alebo užívateľom nehnuteľnosti, ktorá je predmetom dane. Daňové priznanie už následne nebude musieť podávať, pokiaľ nedôjde k ďalším zmenám, no daň bude platiť aj naďalej. Ak daňovník získa nehnuteľnosť až 2. januára 2021, povinnosť podať daňové priznane k dani z nehnuteľnosti u neho vzniká až v roku 2022.

 

Kto je povinný platiť daň z nehnuteľnosti v roku 2021?

Daňovník je spravidla osoba, ktorá vlastní nehnuteľnosť, teda pozemok, stavbu, byt, dom alebo nebytový priestor. Správca je daňovníkom v prípade, ak spravuje nehnuteľnosť, ktorá patrí štátu, obci alebo vyššiemu územnému celku. Nájomca platí daň z nehnuteľnosti v prípade, ak je nájomný vzťah zapísaný v katastri nehnuteľností a trvá po dobu minimálne päť rokov (napríklad v prípade pozemku). Platenie daní sa netýka nájomcov bytov či kancelárskych priestorov a podobne. Daňovníkom je užívateľ nehnuteľnosti v tom prípade, ak nie je možné určiť vlastníka, správcu alebo nájomcu nehnuteľnosti a platenie dane teda pripadá na užívateľa.

 

Kedy nie je potrebné platiť daň z nehnuteľnosti?

Povinnosť platiť daň z nehnuteľnosti zaniká daňovníkovi v prípade, ak od 2. januára 2020 do 1. januára 2021 zaniklo vlastníctvo, nájom, správcovstvo či užívanie predmetnej nehnuteľnosti.

 

Ako podať daňové prizanie k dani z nehnuteľnosti?

Daňové priznanie sa podáva na predpísanom tlačive, ktoré je potrebné podať buď elektronicky, osobne alebo poštou u správcu dane (mesto alebo obec). Správca dane následne vypočíta výšku dane, ktorú daňovníkovi oznámi v rozhodnutí. Splatnosť dane je spravidla do 15 dní od nadobudnutia rozhodnutia o výške sumy dane, ktorú je možné platiť aj v splátkach.

Ing. Miloš Klenovčan
Autor: Ing. Miloš Klenovčan

Každá nehnuteľnosť je niečím výnimočná - rovnako, ako jej majiteľ. Mojou úlohou je túto výnimočnosť objaviť a nájsť pre nehnuteľnosť nového výnimočného majiteľa.

Pri svojej práci sa snažím v prvom rade porozumieť klientovi, zistiť jeho potreby a spraviť právnu a vecnú analýzu nehnuteľnosti. To je základ pre správne nastavenie celého procesu predaja. Kľúčom k najlepšiemu možnému predaju je (nielen) v realitnom obchode marketing - a keďže marketing je to, čo som vyštudoval a čo ma baví robiť, dosť si ho užívam a je u mňa na poprednom mieste.

Už na začiatku pripravím porovnanie konkurenčných nehnuteľností, čo je spolu so znalosťou cenovej mapy základ pre správne nastavenie predajnej ceny. Predávajúcemu potrebujem zabezpečiť čo najväčší počet záujemcov, aby sme si z nich mohli v ideálnom prípade vybrať najvyhovujúcejšieho kupujúceho.

Ďalším dôležitým bodom je kvalitná príprava a propagácia nehnuteľnosti. Pred nafotením je samozrejmosťou aspoň základný home-staging (úprava interiéru aj exteriéru). Nehnuteľnosti pre mňa fotí profesionálny fotograf, zároveň sa vypracuje 3D sken pre vyhotovenie virtuálnej 3D prehliadky. Pomocou takejto 3D prehliadky dokážem prípadným záujemcom ukázať nehnuteľnosť u mňa v kancelárii, prípadne si ju vedia pozrieť aj priamo z pohodlia ich domova. Takáto prezentácia podstatným spôsobom znižuje počet nevyhovujúcich záujemcov - na osobnú obhliadku sa väčšinou dostavia už iba vážnejší záujemcovia. Štandardom je videoprehliadka a v prípade zaujímavého exteriéru aj letecké zábery dronom. Ak si to nehnuteľnosť vyžaduje, vyhotovuje sa tiež vizualizácia možného budúceho stavu. Celú túto realizáciu mi zabezpečuje profesionálna firma.

Po vyhotovení prezentácií nasleduje samotná propagácia nehnuteľnosti - všetko je pripravené na ukázanie sa svetu a zacielenie na čo najväčšiu cieľovú skupinu klientov. Snažím sa pritom využívať tie najmodernejšie a najúčinnejšie marketingové nástroje. Počas celej kampane mám všetko pod kontrolou a podľa situácie dokážem upravovať stratégiu predaja.

Nasledujú zážitkové obhliadky, rozhovory so záujemcami, jednania o podmienkach predaja s vážnymi záujemcami, riešenie financovania klientov, podpisy zmlúv, zabezpečenie bezpečnej úhrady kúpnej ceny, odovzdanie nehnuteľnosti, zavkladovanie zmeny vlastníka na katastri a asistencia s prepisom energií na nového majiteľa. Celú dokumentáciu namieru pripravuje právnik - špecialista na realitné právo.

Celý proces od začiatku predaja až po úplné ukončenie zabezpečujem tak, aby klient nemal s ničím starosti, nemusel sa o nič starať a aby predaj prebehol bez akéhokoľvek rizika a stresu.

Mojím cieľom je poskytnúť klientom nezabudnuteľný zážitok - nadšený musí byť aj predávajúci, aj kupujúci :-)

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie


Stiahnite si zadarmo

AKO NAJLEPŠIE PREDAŤ SVOJU NEHNUTEĽNOSŤ v 7 krokoch

spracovaním osobných údajov