Openoffice sa počas pandémie zmenil na homeoffice. Čo to znamená pre komerčné nehnuteľnosti?

Openoffice sa počas pandémie zmenil na homeoffice. Čo to znamená pre komerčné nehnuteľnosti?

Hoci začiatkom roka investície do co-workingových priestorov a kancelárií stúpli a v prvej polovici roka bol medziročný nárast až 46%, súčasná situácia investorom nenahráva. V mnohých firmách sa zistilo, že zamestnanci môžu a dokážu pracovať z domu, niektorí dokonca efektívnejšie ako v práci. Zamestnávatelia tiež zistili, že keď zamestnanci pracujú z domu, dokážu finančne dokonca ušetriť - nakoľko energie a paušálne výdavky sú nižšie a zamestnanecké benefity ako pitný režim či občerstvenie nemusia platiť vôbec.

Práve vďaka súčasnému trendu práce z domu je predpoklad, že nájomcovia v komerčných nehnuteľnostiach budú redukovať priestory, prípadne vytvárať kancelárie na rôznych miestach po celom Slovensku. Kancelárie sú teda prázdne a je pravdepodobné, že hoci doposiaľ boli pre investorov veľkým lákadlom, práve pre "pandémiu" tomu tak už byť nemusí.

Trh s kancelárskymi a co-workingovými priestormi stále existuje, no firmy a najmä developeri sa musia neustále prispôsobovať meniacim sa okolnostiam a protipandemickým opatreniam. Spôsob práce z domu, ktorý bol ešte pred pár mesiacmi pre mnohé firmy nepredstaviteľný, je dnes realitou. Táto zmena výrazne zasiahla do života mnohých firiem a preto je uvažovanie o klesaní nájmov namieste.

Jedna skupina investorov sa však nevzdáva nádeje a verí, že súčasná situácia zmení trh s komerčnými nehnuteľnosťami k lepšiemu. Očakávajú, že sa bude klásť dôraz na kvalitu služieb pre nájomcov a ekologickejšie budovy. Druhá skupina zas vidí budúcnosť kancelárskeho života v nedohľadne, nakoľko v súčasnosti stále mnohé firmy preferujú pre svojich zamestnancov homeoffice.

Ako sa bude táto situácia ďalej vyvíjať je momentálne dosť ťažké predpovedať, no s veľkou pravdepodobnosťou sa svet postupne dostane do normálnejšieho stavu. Či však firmy nechajú svojich zamestnancov pracovať z domu aj naďalej alebo sa vrátia späť do kancelárií, je otázne...

Ing. Miloš Klenovčan
Autor: Ing. Miloš Klenovčan

Každá nehnuteľnosť je niečím výnimočná - rovnako, ako jej majiteľ. Mojou úlohou je túto výnimočnosť objaviť a nájsť pre nehnuteľnosť nového výnimočného majiteľa.

Pri svojej práci sa snažím v prvom rade porozumieť klientovi, zistiť jeho potreby a spraviť právnu a vecnú analýzu nehnuteľnosti. To je základ pre správne nastavenie celého procesu predaja. Kľúčom k najlepšiemu možnému predaju je (nielen) v realitnom obchode marketing - a keďže marketing je to, čo som vyštudoval a čo ma baví robiť, dosť si ho užívam a je u mňa na poprednom mieste.

Už na začiatku pripravím porovnanie konkurenčných nehnuteľností, čo je spolu so znalosťou cenovej mapy základ pre správne nastavenie predajnej ceny. Predávajúcemu potrebujem zabezpečiť čo najväčší počet záujemcov, aby sme si z nich mohli v ideálnom prípade vybrať najvyhovujúcejšieho kupujúceho.

Ďalším dôležitým bodom je kvalitná príprava a propagácia nehnuteľnosti. Pred nafotením je samozrejmosťou aspoň základný home-staging (úprava interiéru aj exteriéru). Nehnuteľnosti pre mňa fotí profesionálny fotograf, zároveň sa vypracuje 3D sken pre vyhotovenie virtuálnej 3D prehliadky. Pomocou takejto 3D prehliadky dokážem prípadným záujemcom ukázať nehnuteľnosť u mňa v kancelárii, prípadne si ju vedia pozrieť aj priamo z pohodlia ich domova. Takáto prezentácia podstatným spôsobom znižuje počet nevyhovujúcich záujemcov - na osobnú obhliadku sa väčšinou dostavia už iba vážnejší záujemcovia. Štandardom je videoprehliadka a v prípade zaujímavého exteriéru aj letecké zábery dronom. Ak si to nehnuteľnosť vyžaduje, vyhotovuje sa tiež vizualizácia možného budúceho stavu. Celú túto realizáciu mi zabezpečuje profesionálna firma.

Po vyhotovení prezentácií nasleduje samotná propagácia nehnuteľnosti - všetko je pripravené na ukázanie sa svetu a zacielenie na čo najväčšiu cieľovú skupinu klientov. Snažím sa pritom využívať tie najmodernejšie a najúčinnejšie marketingové nástroje. Počas celej kampane mám všetko pod kontrolou a podľa situácie dokážem upravovať stratégiu predaja.

Nasledujú zážitkové obhliadky, rozhovory so záujemcami, jednania o podmienkach predaja s vážnymi záujemcami, riešenie financovania klientov, podpisy zmlúv, zabezpečenie bezpečnej úhrady kúpnej ceny, odovzdanie nehnuteľnosti, zavkladovanie zmeny vlastníka na katastri a asistencia s prepisom energií na nového majiteľa. Celú dokumentáciu namieru pripravuje právnik - špecialista na realitné právo.

Celý proces od začiatku predaja až po úplné ukončenie zabezpečujem tak, aby klient nemal s ničím starosti, nemusel sa o nič starať a aby predaj prebehol bez akéhokoľvek rizika a stresu.

Mojím cieľom je poskytnúť klientom nezabudnuteľný zážitok - nadšený musí byť aj predávajúci, aj kupujúci :-)

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie


Stiahnite si zadarmo

AKO NAJLEPŠIE PREDAŤ SVOJU NEHNUTEĽNOSŤ v 7 krokoch

spracovaním osobných údajov