Plánujete stavať? Od januára musia mať budovy štandard takmer nulovej potreby energie

Plánujete stavať? Od januára musia mať budovy štandard takmer nulovej potreby energie

V súčasnej dobe je potrebné myslieť na budúcnosť a okrem vlastného bývania sa musíme pozerať aj na ekologickú stránku veci. Podľa najnovších pravidiel musia nové budovy a rodinné domy spĺňať parameter energetickej triedy A0, čo znamená ≤ 54 kWh/m2.

Pri vypočítavaní energetickej triedy domu je dôležitá výpovedná hodnota tepla, ktoré potrebuje dom na vykurovanie za rok. Prakticky ide o hodnotenie podľa potreby energie na vykurovanie, teda koľko tepla v kWh na meter štvorcový je potrebného na vykúrenie jedného metra štvorcového za celý rok.

Všetky nové budovy, ktoré žiadajú stavebné povolenie po 31. decembri 2020, musia spĺňať štandard takmer nulovej potreby energie. Pre dosiahnutie štandardu hodnôt takmer nulového domu je nutné prihliadať na rôzne aspekty. Medzi tie najdôležitejšie patria najmä tepelnoizolačné vlastnosti budovy, jej tvar, orientácia a spôsob vetrania. V podstate ide o minimalizáciu tepelných strát a zároveň udržateľnosť.

Aby bolo možné toto dosiahnuť, je nutné dodržiavať jednak vhodné konštrukčné postupy a jednak vhodný tvar stavby, bez zbytočných a zložitých komponentov. Tie totiž dokážu vytvárať množstvo tepelných strát a zvyšujú potrebu vykurovacej energie. V mnohých prípadoch však postačuje vybrať vhodný doplnkový zdroj, ktorý využíva obnoviteľné zdroje energie a tým pádom dokáže nehnuteľnosť dosiahnuť požadované hodnoty.

Potreba energie sa dá výrazne znížiť napríklad použitím vhodných technologických materiálov, ale aj tepelným čerpadlom (ktoré dokáže z minimálnej potreby elektriny vyrobiť až trojnásobok tepla) či rekuperáciou (ktorá naopak pomôže zabrániť úniku tepla pri vetraní). Taktiež je na zváženie použitie fotovoltaických panelov, ktoré majú nulový koeficient, keďže vyrábajú elektrickú energiu priamo na streche domu či v blízkosti domu, čo dokáže znížiť celkovú spotrebu energie domu.

Ak sa chystáte tento rok na stavbu nehnuteľnosti, nezabudnite dbať na výber vhodnej lokality, ktorá vám taktiež môže pomôcť pri znižovaní energetickej triedy domu.

Ing. Miloš Klenovčan
Autor: Ing. Miloš Klenovčan

Každá nehnuteľnosť je niečím výnimočná - rovnako, ako jej majiteľ. Mojou úlohou je túto výnimočnosť objaviť a nájsť pre nehnuteľnosť nového výnimočného majiteľa.

Pri svojej práci sa snažím v prvom rade porozumieť klientovi, zistiť jeho potreby a spraviť právnu a vecnú analýzu nehnuteľnosti. To je základ pre správne nastavenie celého procesu predaja. Kľúčom k najlepšiemu možnému predaju je (nielen) v realitnom obchode marketing - a keďže marketing je to, čo som vyštudoval a čo ma baví robiť, dosť si ho užívam a je u mňa na poprednom mieste.

Už na začiatku pripravím porovnanie konkurenčných nehnuteľností, čo je spolu so znalosťou cenovej mapy základ pre správne nastavenie predajnej ceny. Predávajúcemu potrebujem zabezpečiť čo najväčší počet záujemcov, aby sme si z nich mohli v ideálnom prípade vybrať najvyhovujúcejšieho kupujúceho.

Ďalším dôležitým bodom je kvalitná príprava a propagácia nehnuteľnosti. Pred nafotením je samozrejmosťou aspoň základný home-staging (úprava interiéru aj exteriéru). Nehnuteľnosti pre mňa fotí profesionálny fotograf, zároveň sa vypracuje 3D sken pre vyhotovenie virtuálnej 3D prehliadky. Pomocou takejto 3D prehliadky dokážem prípadným záujemcom ukázať nehnuteľnosť u mňa v kancelárii, prípadne si ju vedia pozrieť aj priamo z pohodlia ich domova. Takáto prezentácia podstatným spôsobom znižuje počet nevyhovujúcich záujemcov - na osobnú obhliadku sa väčšinou dostavia už iba vážnejší záujemcovia. Štandardom je videoprehliadka a v prípade zaujímavého exteriéru aj letecké zábery dronom. Ak si to nehnuteľnosť vyžaduje, vyhotovuje sa tiež vizualizácia možného budúceho stavu. Celú túto realizáciu mi zabezpečuje profesionálna firma.

Po vyhotovení prezentácií nasleduje samotná propagácia nehnuteľnosti - všetko je pripravené na ukázanie sa svetu a zacielenie na čo najväčšiu cieľovú skupinu klientov. Snažím sa pritom využívať tie najmodernejšie a najúčinnejšie marketingové nástroje. Počas celej kampane mám všetko pod kontrolou a podľa situácie dokážem upravovať stratégiu predaja.

Nasledujú zážitkové obhliadky, rozhovory so záujemcami, jednania o podmienkach predaja s vážnymi záujemcami, riešenie financovania klientov, podpisy zmlúv, zabezpečenie bezpečnej úhrady kúpnej ceny, odovzdanie nehnuteľnosti, zavkladovanie zmeny vlastníka na katastri a asistencia s prepisom energií na nového majiteľa. Celú dokumentáciu namieru pripravuje právnik - špecialista na realitné právo.

Celý proces od začiatku predaja až po úplné ukončenie zabezpečujem tak, aby klient nemal s ničím starosti, nemusel sa o nič starať a aby predaj prebehol bez akéhokoľvek rizika a stresu.

Mojím cieľom je poskytnúť klientom nezabudnuteľný zážitok - nadšený musí byť aj predávajúci, aj kupujúci :-)

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie


Stiahnite si zadarmo

AKO NAJLEPŠIE PREDAŤ SVOJU NEHNUTEĽNOSŤ v 7 krokoch

spracovaním osobných údajov