Nie ste schopní splácať hypotéku na bývanie? Tieto tipy vám ukážu, ako postupovať.

Nie ste schopní splácať hypotéku na bývanie? Tieto tipy vám ukážu, ako postupovať.

Pandémia tento rok narušila mnohé plány a mnohí ľudia prišli o prácu, či došlo k výraznému zníženiu ich príjmov. Aj preto banky počas prvej vlny pandémie poskytovali možnosť odkladu splátok. Tie nachvíľu pomohli, no poplatky a úroky museli žiadatelia zaplatiť tak či tak a mnohým sa tak hypotéka predražila alebo predĺžila. Ak však nechceli prísť o strechu nad hlavou, bolo potrebné využiť aj túto možnosť - so všetkými plusmi a mínusmi. Dlžníci však o odklad mohli požiadať len raz a to po dobu maximálne 9 mesiacov, čím sa mnohým postupne odklady splátok končia a budú musieť splácať plnú sumu.

 

Odklad splátok môžete predĺžiť

Čo robiť v takomto prípade? Odklad splátok je samozrejme možný aj naďalej, avšak výhodou “pandemického odkladu” bolo to, že dlžník nemal zápis v úverovom registri. V súčasnosti tak dlžník môže podať žiadosť o odklad splátok po dohode so svojou bankou, no následne je možné, že tento odklad bude mať dlžník zapísaný v úverovom registri a pokiaľ by v budúcnosti žiadal o úver, nemusí mu byť tento poskytnutý.

 

Dá sa to aj bez zápisu v úverovom registri?

Pokiaľ už teraz dlžníkom situácia nedovoľuje splácať hypotéku na bývanie v požadovanej výške, je lepšie to riešiť skôr ako po nedodržaní termínu splátky, nakoľko to môže znížiť bonitu klienta. V hre je predĺženie splatnosti úveru a zníženie výšky splátok, čo znamená, že dlžník môže splácať hypotekárny úver dlhšie a zároveň nebude mať zápis v úverovom registri. Nevýhodou tohto riešenia však bude predraženie úveru, nakoľko sa dĺžka splácania posunie. Ďalšou možnosťou je aj refinancovanie úveru - v prípade, že nové podmienky budú pre dlžníka výhodnejšie, ako súčasné podmienky splácania.

 

Dajte si načas

V každom prípade je však vhodné riešiť aktuálnu situáciu s bankou v predstihu, nakoľko je každý prípad posudzovaný osobitne. Aj vďaka tomu tak môžete dospieť k riešeniu, ktoré bude pre vás najvýhodnejšie a v súčasnej situácii aj najrozumnejšie.

Ing. Miloš Klenovčan
Autor: Ing. Miloš Klenovčan

Každá nehnuteľnosť je niečím výnimočná - rovnako, ako jej majiteľ. Mojou úlohou je túto výnimočnosť objaviť a nájsť pre nehnuteľnosť nového výnimočného majiteľa.

Pri svojej práci sa snažím v prvom rade porozumieť klientovi, zistiť jeho potreby a spraviť právnu a vecnú analýzu nehnuteľnosti. To je základ pre správne nastavenie celého procesu predaja. Kľúčom k najlepšiemu možnému predaju je (nielen) v realitnom obchode marketing - a keďže marketing je to, čo som vyštudoval a čo ma baví robiť, dosť si ho užívam a je u mňa na poprednom mieste.

Už na začiatku pripravím porovnanie konkurenčných nehnuteľností, čo je spolu so znalosťou cenovej mapy základ pre správne nastavenie predajnej ceny. Predávajúcemu potrebujem zabezpečiť čo najväčší počet záujemcov, aby sme si z nich mohli v ideálnom prípade vybrať najvyhovujúcejšieho kupujúceho.

Ďalším dôležitým bodom je kvalitná príprava a propagácia nehnuteľnosti. Pred nafotením je samozrejmosťou aspoň základný home-staging (úprava interiéru aj exteriéru). Nehnuteľnosti pre mňa fotí profesionálny fotograf, zároveň sa vypracuje 3D sken pre vyhotovenie virtuálnej 3D prehliadky. Pomocou takejto 3D prehliadky dokážem prípadným záujemcom ukázať nehnuteľnosť u mňa v kancelárii, prípadne si ju vedia pozrieť aj priamo z pohodlia ich domova. Takáto prezentácia podstatným spôsobom znižuje počet nevyhovujúcich záujemcov - na osobnú obhliadku sa väčšinou dostavia už iba vážnejší záujemcovia. Štandardom je videoprehliadka a v prípade zaujímavého exteriéru aj letecké zábery dronom. Ak si to nehnuteľnosť vyžaduje, vyhotovuje sa tiež vizualizácia možného budúceho stavu. Celú túto realizáciu mi zabezpečuje profesionálna firma.

Po vyhotovení prezentácií nasleduje samotná propagácia nehnuteľnosti - všetko je pripravené na ukázanie sa svetu a zacielenie na čo najväčšiu cieľovú skupinu klientov. Snažím sa pritom využívať tie najmodernejšie a najúčinnejšie marketingové nástroje. Počas celej kampane mám všetko pod kontrolou a podľa situácie dokážem upravovať stratégiu predaja.

Nasledujú zážitkové obhliadky, rozhovory so záujemcami, jednania o podmienkach predaja s vážnymi záujemcami, riešenie financovania klientov, podpisy zmlúv, zabezpečenie bezpečnej úhrady kúpnej ceny, odovzdanie nehnuteľnosti, zavkladovanie zmeny vlastníka na katastri a asistencia s prepisom energií na nového majiteľa. Celú dokumentáciu namieru pripravuje právnik - špecialista na realitné právo.

Celý proces od začiatku predaja až po úplné ukončenie zabezpečujem tak, aby klient nemal s ničím starosti, nemusel sa o nič starať a aby predaj prebehol bez akéhokoľvek rizika a stresu.

Mojím cieľom je poskytnúť klientom nezabudnuteľný zážitok - nadšený musí byť aj predávajúci, aj kupujúci :-)

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie


Stiahnite si zadarmo

AKO NAJLEPŠIE PREDAŤ SVOJU NEHNUTEĽNOSŤ v 7 krokoch

spracovaním osobných údajov