Inflačné doložky sú nový štandard. Už ste sa s nimi stretli?

Inflačné doložky sú nový štandard. Už ste sa s nimi stretli?

Kupujete si vlastné bývanie v developerskom projekte, musíte zaplatiť niekoľko tisícovú zálohu a po podpise zmluvy o budúcej kúpnej zmluve, vybavení hypotéky a zvládnutí množstva byrokracie čakáte na svoj vysnívaný domov, ktorý je momentálne vo výstavbe. Za takúto ešte nepostavenú nehnuteľnosť zaplatíte možno o čosi menej, no súčasná situácia zmenila čakanie na možné zrušenie zmluvy či doplácanie ďalších tisícov eur. Inflačné doložky sa stali súčasťou nového bývania takmer zo dňa na deň. Čo to znamená?

Keďže ceny stavebných materiálov výrazne narástli a čakacie doby na ich dodanie sa neustále predlžujú, developerom nezostáva nič iné, len sa prispôsobiť. V súčasnosti existujú len dve možnosti - buď pristúpiť na inflačné doložky a doplatiť sumu, ktorú developer pýta, aby mohol vyrásť váš nový byt či dom, alebo zrušiť podpísanú zmluvu a získať späť zaplatenú zálohu, no s novým bývaním sa tak môžete rozlúčiť. Napriek tomu, že už podpísané zmluvy by mali garantovať, že nebudete platiť nič navyše a developer by mal znášať aj zvýšené náklady, realita je úplne inde a na všetko nakoniec doplatí záujemca o nové bývanie. A to, že doplatí, platí doslova. 

Inflačné doložky je možné nájsť v zmluve o budúcej kúpnej zmluve a pre developera to znamená, že v prípade nárastu cien stavebných prác či materiálu do určitej hodnoty, môže navýšiť kúpnu cenu nehnuteľnosti, čo by malo byť obvykle do výšky približne 5%. Toto v súčasnosti developeri využívajú, nakoľko ceny materiálov v priemere vzrástli o približne 32% a stavebné práce o približne 17%. Kupujúci tak navýšenie musí akceptovať a zaplatiť, alebo odstúpiť od zmluvy o budúcej kúpnej zmluve. Taktiež je možné nehnuteľnosť postúpiť inej osobe so súhlasom developera.

Ak ste sa s inflačnými doložkami stretli a neviete sa rozhodnúť, ako pokračovať a či sa vám oplatí zaplatiť rozdiel pre získanie nového bývania, poraďte sa so špecialistami, ktorí vám zhrnú všetky pre a proti.

Ing. Miloš Klenovčan
Autor: Ing. Miloš Klenovčan

Každá nehnuteľnosť je niečím výnimočná - rovnako, ako jej majiteľ. Mojou úlohou je túto výnimočnosť objaviť a nájsť pre nehnuteľnosť nového výnimočného majiteľa.

Pri svojej práci sa snažím v prvom rade porozumieť klientovi, zistiť jeho potreby a spraviť právnu a vecnú analýzu nehnuteľnosti. To je základ pre správne nastavenie celého procesu predaja. Kľúčom k najlepšiemu možnému predaju je (nielen) v realitnom obchode marketing - a keďže marketing je to, čo som vyštudoval a čo ma baví robiť, dosť si ho užívam a je u mňa na poprednom mieste.

Už na začiatku pripravím porovnanie konkurenčných nehnuteľností, čo je spolu so znalosťou cenovej mapy základ pre správne nastavenie predajnej ceny. Predávajúcemu potrebujem zabezpečiť čo najväčší počet záujemcov, aby sme si z nich mohli v ideálnom prípade vybrať najvyhovujúcejšieho kupujúceho.

Ďalším dôležitým bodom je kvalitná príprava a propagácia nehnuteľnosti. Pred nafotením je samozrejmosťou aspoň základný home-staging (úprava interiéru aj exteriéru). Nehnuteľnosti pre mňa fotí profesionálny fotograf, zároveň sa vypracuje 3D sken pre vyhotovenie virtuálnej 3D prehliadky. Pomocou takejto 3D prehliadky dokážem prípadným záujemcom ukázať nehnuteľnosť u mňa v kancelárii, prípadne si ju vedia pozrieť aj priamo z pohodlia ich domova. Takáto prezentácia podstatným spôsobom znižuje počet nevyhovujúcich záujemcov - na osobnú obhliadku sa väčšinou dostavia už iba vážnejší záujemcovia. Štandardom je videoprehliadka a v prípade zaujímavého exteriéru aj letecké zábery dronom. Ak si to nehnuteľnosť vyžaduje, vyhotovuje sa tiež vizualizácia možného budúceho stavu. Celú túto realizáciu mi zabezpečuje profesionálna firma.

Po vyhotovení prezentácií nasleduje samotná propagácia nehnuteľnosti - všetko je pripravené na ukázanie sa svetu a zacielenie na čo najväčšiu cieľovú skupinu klientov. Snažím sa pritom využívať tie najmodernejšie a najúčinnejšie marketingové nástroje. Počas celej kampane mám všetko pod kontrolou a podľa situácie dokážem upravovať stratégiu predaja.

Nasledujú zážitkové obhliadky, rozhovory so záujemcami, jednania o podmienkach predaja s vážnymi záujemcami, riešenie financovania klientov, podpisy zmlúv, zabezpečenie bezpečnej úhrady kúpnej ceny, odovzdanie nehnuteľnosti, zavkladovanie zmeny vlastníka na katastri a asistencia s prepisom energií na nového majiteľa. Celú dokumentáciu namieru pripravuje právnik - špecialista na realitné právo.

Celý proces od začiatku predaja až po úplné ukončenie zabezpečujem tak, aby klient nemal s ničím starosti, nemusel sa o nič starať a aby predaj prebehol bez akéhokoľvek rizika a stresu.

Mojím cieľom je poskytnúť klientom nezabudnuteľný zážitok - nadšený musí byť aj predávajúci, aj kupujúci :-)

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie


Stiahnite si zadarmo

AKO NAJLEPŠIE PREDAŤ SVOJU NEHNUTEĽNOSŤ v 7 krokoch

spracovaním osobných údajov